aim’n lanserar sin första bok: The Daily Dose of Wellness Journal

7e mars 2025

Det svenska träningsmärket aim’n släpper sin första bok, The Daily Dose of Wellness Journal. Boken är en viktig milstolpe i aim’ns mission att inspirera sitt community till en daily dose av wellness för kropp, sinne och själ. 

”The Daily Dose of Wellness Journal är vår finaste skapelse någonsin och den produkt som har tagit längst tid att utveckla, säger Tekla Acs, medgrundare av aim’n. ”Sedan 2013 har vi motiverat kvinnor till en aktiv livsstil och med Daily Dose of Wellness Journal kan vi nu även hjälpa vår community att förbättra sin mentala hälsa. Vi hoppas att boken kan hjälpa vår community att skapa nya vanor och tankemönster samt inspirera och vägleda till ett mer meningsfullt liv.”

The Daily Dose of Wellness Journal är en wellnessdagbok som består av 421 sidor med noggrant utvalda reflektioner och guidande frågor. Boken är baserad på 11 wellnessämnen som enligt forskning är grundläggande för lycka. 

aim’n är ett svenskt varumärke som grundades 2013 av barndomsvännerna Tekla Acs och Helen Van med målet att inspirera kvinnor världen över till en aktiv livsstil. Med ett starkt fokus på innovativa och multifunktionella plagg som kombinerar mode och funktion har aim’n blivit marknadsledande inom träningsbranschen med kunder i över 150 länder. Företaget har även fysiska butiker i Halmstad, Stockholm, Göteborg, Oslo  samt Mount Maunganui, Nya Zeeland.

För pressförfrågningar och intervjuer, kontakta press@aimn.com

För mer information om boken, besök: https://www.aimn.se/pages/daily-dose-of-wellness-journal