aim’n öppnar ny konceptbutik i Westfield Mall of Scandinavia

Företaget fortsätter sin fysiska expansion

Det svenska träningsmärket aim’n sportswear fortsätter sin fysiska expansion med en ny konceptbutik i Westfield Mall of Scandinavia i Stockholm. Butiken på 140 kvm, som öppnar maj 2025, öppnar på plan 1 i gallerian. Den nya butiken blir företagets fjärde butik i Sverige och den andra aim’n-butiken i huvudstaden. 

- Vi är jätteglada över att öppna vår andra butik i Stockholm. Westfield Mall of Scandinavia är en attraktiv shoppingdestination som passar vårt varumärke perfekt, och med den nya butiken förstärker vi vår närvaro i huvudstaden för att kunna erbjuda ett inspirerande utbud fysiskt såväl som digitalt. Vi längtar efter att välkomna våra kunder till den nya butiken och fortsätta att sprida en daily dose of wellness, säger Tekla Acs, co-founder och creative director på aim’n. 

- Vi är stolta och glada över att aim’n har valt Westfield Mall of Scandinavia som sin destination för att låta fler upptäcka kvinnligt sportmode av hög kvalité. Öppningen av butiken, som blir den första av sitt slag, går helt i linje med vår ambition att utöka sportsegmentet där vi ser en stor efterfrågan från våra besökare,  säger Sofia Rundström, General Manager Westfield Mall of Scandinavia.

aim’n är ett svenskt varumärke som grundades 2013 av barndomsvännerna Tekla Acs och Helen Van med målet att inspirera kvinnor världen över till en aktiv livsstil. Med ett starkt fokus på innovativa och multifunktionella plagg som kombinerar mode och funktion har aim’n blivit marknadsledande inom träningsbranschen med kunder i över 150 länder. Företaget har även fysiska butiker i Halmstad, Stockholm, Göteborg, Oslo  samt Mount Maunganui, Nya Zeeland.

För mer information, kontakta press@aimn.com.